Wiadomości branżowe

TelForceOne po 3Q 2010: Wzrost zysku netto o 158,3% potwierdza stabilny rozwój Grupy

Grupa Kapitałowa TelForceOne po III kwartałach 2010 r. wygenerowała przychody na poziomie 75,7 mln PLN wypracowując zysk netto wysokości blisko 3 mln PLN.W samym trzecim kwartale 2010 r. Spółka odnotowała wzrost przychodów o 8,3

Grupa Kapitałowa TelForceOne po III kwartałach 2010 r. wygenerowała przychody na poziomie 75,7 mln PLN wypracowując zysk netto wysokości blisko 3 mln PLN.

W samym trzecim kwartale 2010 r. Spółka odnotowała wzrost przychodów o 8,3 % w stosunku do trzeciego kwartału 2009 r. oraz o 7,4% w stosunku do drugiego kwartału 2010 r.

Pomimo tego, że w narastającym okresie III kwartałów 2010 r. obroty TelForceOne zmniejszyły się o 1,7%  w stosunku do analogicznego okresu w 2009 r., od 2Q 2010 r. Spółka utrzymuje się na ścieżce wzrostu. Dynamika zysku netto w trzech porównywalnych kwartałach 2009 i 2010 r. wyniosła 158,3%; z poziomu 1,1 mln PLN w pierwszych trzech kwartałach 2009 r., do 2,9 mln PLN w pierwszych trzech kwartałach roku 2009. Wynik EBITDA wzrósł o 26,1% , z 6,1 mln PLN w 1-3Q 2009 do 7,7 mln PLN w 1-3Q 2010.

Konsekwentna praca nad regularną poprawą rentowności Spółki to element strategii zrównoważonego i stabilnego rozwoju TelForceOne na lata 2010 – 2012. – mówi Wiesław Żywicki, Wiceprezes Zarządu Grupy TelForceOne SA. – Cieszę się, że efekty naszej pracy przekładają się na wyniki finansowe i większą wartość dla naszych akcjonariuszy. Chcemy rozwijać się bezpiecznie i stabilnie, sukcesywnie zwiększając udziały w rynku w kluczowych segmentach działalności, jak również wzmacniać pozycje TelForceOne na rynku poprzez dostarczanie produktów najwyższej jakości. W III kwartale podpisaliśmy szereg umów z sieciami wielkopowierzchniowymi i wierzę, że współpraca z nimi pozytywnie wpłynie na realizację naszych założeń.- dodaje Wiesław Żywicki.

Produkty TelForceOne są dziś w ofercie największych sieci handlowych w Polsce takich jak: Carrefour, Tesco, Real, Saturn, Media Markt, Vobis, czy Selgros Cash&Carry.

Spodziewamy się dalszej poprawy kluczowych parametrów w czwartym kwartale, który jest tradycyjnie korzystny w naszej branży. Będziemy w dalszym ciągu prowadzić działania wspierające sprzedaż oraz związane z optymalizacją i usprawnianiem kluczowych procesów operacyjnych – zapowiada Wiesław Żywicki.

A to już wiesz?  Netia i RWE oferują pakiet łączonych korzyści

Spółka myPhone – producent i dystrybutor aparatów komórkowych własnej marki, od początku tego roku wprowadził do sprzedaży 17 modeli, w tym 9 modeli w samym III kwartale 2010 r. Wśród najbardziej atrakcyjnych modeli znalazły się: myPhone 8890 SENSE – pierwszy dotykowy Dual-SIM produkowany we współpracy z Lenovo Mobile Communications, myPhone 6680 SHARE, myPhone 3010 Classic oraz dwa pierwsze smartfony myPhone z systemem Android: A210 PROXION i A320 NEXT.

Aparaty myPhone są dziś dostępne u następujących Europejskich operatorów:

Chorwacja - TELE 2

Czechy – T-Mobile

Estonia – ELISE

Polska - PLAY

Słowacja – T-Mobile

Słowenia - Si Mobil (Vodafone)

 

[mln PLN]

Q32009

Q32010

Zmiana

Przychody

77,0

75,7

-1,7%

Zysk brutto na sprzedaży

1,5

3,2

+112,6%

EBITDA

6,1

7,7

+26,1%

marża EBITDA

8,0%

10,2%

+2,3 pp.

EBIT

4,5

6,0

+34,6%

marża EBIT

5,8%

8,0%

+2,8 pp.

Zysk netto

1,1

2,9

+158,3%

marża netto

1,5%

3,8%

+2,4 pp.

 

 

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy