- Ericsson we współpracy z super-didżejem i producentem muzycznym Aviciim stworzy pierwszy na świecie przebój metodą crowdsourcingu, wykorzystując nagrania, które od 9 stycznia mogą przysyłać fani
- Studium przypadku wykazało, że branża muzyczna jest w czołówce pod względem wdrażania nowych modeli biznesowych usprawniających współpracę w społeczeństwie sieciowym
Ericsson nawiązał współpracę ze światowej sławy didżejem i producentem muzycznym o pseudonimie Avicii, aby pokazać, w jaki sposób społeczeństwo sieciowe sprzyja innowacjom i nowym rozwiązaniom biznesowym.
?Networked Society? to używane przez firmę Ericsson określenie oznaczające świat, w którym łączność między ludźmi, miejscami i rzeczami w czasie rzeczywistym zmienia sposób funkcjonowania firm i korzystania z rozrywki. Branża rozrywkowa ma już na swoim koncie sukcesy we wdrażaniu nowych modeli biznesowych. Zaczęła od dystrybucji cyfrowej, aby teraz zrobić kolejne kroki w dziedzinie tworzenia i produkcji muzyki. Znakomitym tego przykładem jest nowy projekt, który Ericsson wykorzysta w rozmowach z partnerami reprezentującymi inne branże.
Avicii jest młodym, progresywnym artystą, który zdążył już przetestować nowe sposoby pracy i tworzenia muzyki. Dzięki swoim dwóm nowym singlom, wydanym przez Universal Music Sweden, w krótkim czasie zyskał kilkadziesiąt milionów fanów tylko w mediach społecznościowych. Ostatnio znalazł się na drugim miejscu w opublikowanym przez magazyn Forbes rankingu najbardziej wpływowych w branży muzycznej ludzi przed trzydziestką.
Projekt ?Avicii x You? rozpocznie się na całym świecie 9 stycznia, gdy Avicii poprosi fanów i producentów z całego świata o przysyłanie plików muzycznych przez Internet. Didżej jako producent wykonawczy będzie odpowiedzialny za odpowiednie wykorzystanie otrzymanych treści, tj. linii basowych, efektów akustycznych, melodii, rytmów i partii wokalnych. W rezultacie powstanie pierwszy na świecie przebój stworzony metodą crowdsourcingu. Jego premiera odbędzie się 26 lutego.
?Bardzo się cieszę, że mogę zaprosić moich fanów do udziału w procesie tworzenia utworu? ? mówi Avicii. ?W ten sposób wprowadzimy nową jakość w dziedzinie produkcji i dystrybucji, a prawdopodobnie również wykonania muzyki?.
?Realizując projekt ?Avicii x You?, chcemy po raz kolejny zapoczątkować w naszej branży nowe trendy i jako jedni z pierwszych wykorzystać możliwości oferowane dziś przez technologie społecznościowe? ? mówi Ash, menedżer i partner Aviciiego. ?Mamy nadzieję, że w rezultacie Avicii zyska jeszcze większą popularność jako znakomity producent, a elektroniczna muzyka dance ? nowych fanow. Udowodnimy, iż w tworzeniu przebojów mogą uczestniczyć nie tylko profesjonaliści. To projekt, który daje dużo radości. Inspiruje i angażuje społeczność internetową na całym świecie?.
?Rozwój technologii informatycznych i telekomunikacyjnych spowodował ogromne zmiany w branży muzycznej? ? mówi Per Sundin, dyrektor zarządzający przedsiębiorstwa Universal Music Sweden. ?Dziś najważniejsze jest wykorzystanie nowych możliwości oraz sposobów produkcji, marketingu i dystrybucji muzyki. To bardzo ciekawy projekt, który zbliża do siebie artystów i fanów. Połączenie talentów didżeja Avicii i fanów muzyki oraz firm Ericsson i Universal Music przyspieszą zmiany w branży muzycznej?.
?Nasze doświadczenie we wdrażaniu i wspieraniu komunikacji mobilnej, sieci szerokopasmowych i usług w chmurze będzie w tym projekcie bardzo przydatne?.
?Przewidujemy, że do roku 2018 ruch danych w sieciach komórkowych wzrośnie około 12-krotnie w porównaniu ze stanem obecnym, głownie dzięki usługom rozrywkowym? ? mówi Arun Bhikshesvaran, dyrektor ds. marketingu w firmie Ericsson. ?Ponadto, jak wynika z naszej publikacji ?10 głównych trendów konsumenckich 2013?, rozrywka, współpraca i kreatywność społecznościowa mieszkańców wielkich miast oraz usługi w chmurze są najważniejszymi elementami rozwijającego się społeczeństwa sieciowego?.
?Będziemy realizować proces kreatywny wspólnie z didżejem Avicii, menedżerem Ashem z firmy At Night Management oraz firmą Universal Music Sweden, co jest dla nas dużą atrakcją. Dzięki temu projektowi pokażemy również klientom, jak mogą przekształcać swoje przedsiębiorstwa. Współpraca z klientami i partnerami ułatwia nam realizację wizji Networked Society" ? podsumowuje Bhikshesvaran.
Więcej:
Forbes ranking, w którym Avicii został uznany drugim najbardziej wpływowym muzykiem poniżej 30 roku życia
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.
Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzystają ponad 2 miliardy abonentów.
Działamy w 180 krajach i zatrudniamy przeszło 100 000 pracowników. Forma Ericsson założona w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericsson_poland
www.youtube.com/ericssonpolska
www.facebook.com/ericssonpolska