Wiadomości branżowe

Top 5 nowoczesnej komunikacji w 2014 r. zdaniem Unify

Top 5 nowoczesnej komunikacji w 2014 r. zdaniem Unify
Eksperci Unify prognozują pięć najważniejszych trendów dotyczących rozwiązań komunikacyjnych i technologicznych w nowym roku. Wskazują między innymi na zaakceptowanie przez firmy rozwiązań w chmurze, WebRTC czy konsumeryzację IT.Prognozy przeważnie opiera się o aktualne trendy i często są następnym etapem ich rozwoju. Rok 2013 minął pod wpływem powszechnego zaakceptowania mobilnych rozwiązań w codziennej praktyce biznesowej. BYOD zamieniło się w BYOX, czyli pracownicy nie tylko korzystają służbowo ze swoich urządzeń, ale także z własnych aplikacji czy systemów, a działy IT są już gotowe na spełnienie „pragnień” użytkowników z zachowaniem bezpieczeństwa IT organizacji. Okrzepła już również technologia Big Data w komunikacji dla przedsiębiorstw. Powyższe trendy mają przełożenie na predykcję prognoz na 2014 rok.Poniżej 5 głównych trendów komunikacyjnych na 2014 r. wskazanych przez ekspertów Unify. „Wirtualna” prywatna chmuraW komunikacji biznesowej jednym z aspektów, które hamują rozwój

Eksperci Unify prognozują pięć najważniejszych trendów dotyczących rozwiązań komunikacyjnych i technologicznych w nowym roku. Wskazują między innymi na zaakceptowanie przez firmy rozwiązań w chmurze, WebRTC czy konsumeryzację IT.

Prognozy przeważnie opiera się o aktualne trendy i często są następnym etapem ich rozwoju. Rok 2013 minął pod wpływem powszechnego zaakceptowania mobilnych rozwiązań w codziennej praktyce biznesowej. BYOD zamieniło się w BYOX, czyli pracownicy nie tylko korzystają służbowo ze swoich urządzeń, ale także z własnych aplikacji czy systemów, a działy IT są już gotowe na spełnienie ?pragnień? użytkowników z zachowaniem bezpieczeństwa IT organizacji. Okrzepła już również technologia Big Data w komunikacji dla przedsiębiorstw. Powyższe trendy mają przełożenie na predykcję prognoz na 2014 rok.

Poniżej 5 głównych trendów komunikacyjnych na 2014 r. wskazanych przez ekspertów Unify.

 

  1. ?Wirtualna? prywatna chmura

W komunikacji biznesowej jednym z aspektów, które hamują rozwój rozwiązań w chmurze publicznej ? jest panujące wśród decydentów IT przyzwyczajenie do ?własnych zasobów?. Własne bezpieczeństwo, własne serwery, własne możliwości zapewnienia odpowiedniego poziomu usług i tak dalej. Jest to tradycyjne postrzeganie firmowej infrastruktury IT, która bardzo szybko staje się przestarzała i kosztowna w utrzymaniu. W 2014 r. obawy te i problemy nie znikną, ale zostaną zmniejszone dzięki wdrożeniu usług ?wirtualnych? prywatnych chmur.

Dzięki wykorzystaniu technologii wirtualizacji, wspólna chmura publiczna może zostać podzielona i używana tak jak chmura prywatna lub dedykowane usługi hostingowe. Takie rozwiązanie rozwiewa obawy o bezpieczeństwo, sposób przechowywania danych czy poziom usług, a jednocześnie umożliwia czerpanie korzyści z chmury publicznej. Eksperci Unify uważają, że pozwoli to na dynamiczny rozwój UC jako usługi (UCaaS), zwłaszcza w przypadku średnich przedsiębiorstw. Ogólna dostępność licencji i darmowe wersje próbne zachęcą do wdrożenia rozwiązań UC.

 

  1. BYOD stanie się CYOD

Eksperci Unify przewidują, że trend BYOD (bring your own device) przekształci się w CYOD (C = choose). Działy IT radzą sobie z obsługą wielu opcji konsumenckich poprzez ustawienie odpowiednich profili osobistych i biznesowych, w celu uniknięcia przenikania się treści i zapewnienie lepszego bezpieczeństwa.

A to już wiesz?  MasterCard napędza innowacje oraz dostarcza konsumentom rozwiązania zakupowe nowej generacji na urządzeniach marki Samsung

Eksperci IT wspomagają główną działalność biznesową firmy, będąc partnerem dla innych. Poza tym raczej wspierają użytkowników, a nie narzucają im odgórnie rozwiązania, zarządzając nimi i ściśle je kontrolując. Jakie wybory przyniesie CYOD? Android, Apple i Microsoft.

 

  1. Znajomość użytkowników i jeden ekran ? prawdziwa integracja

Eksperci Unify przewidują, że dobrze rozpoznane potrzeby użytkowników pozwolą na dostosowanie funkcji i możliwości rozwiązań do pracy i stylu życia. To indywidualne dopasowanie do stylu pracy użytkownika sprawia, że konfiguracja i dostęp są bardzo proste. Urządzenie wraz ze swoim oprogramowaniem samo przewiduje, co należy zrobić ? i robi to „automagicznie”.

Konsolidacja wszystkiego na ?jednym ekranie” zapewni zgromadzenie w jednym dostępnym miejscu wszystkich treści, całej komunikacji, aktywności kanałów i wiadomości. W 2014 r. użytkownicy naprawdę zaczną korzystać ze zintegrowanych rozwiązań komunikacyjnych, a przez to będą bardziej efektywni.

 

  1. WebRTC ? komunikacja w czasie rzeczywistym poprzez przeglądarkę

W 2014 r. WebRTC powinno szeroko wejść do komunikacji przedsiębiorstw dla audio, wideo i konferencji internetowych w grupach roboczych i zespołach wirtualnych za pośrednictwem przeglądarek i urządzeń mobilnych. Standard WebRTC posiada wielki potencjał dla powszechnego rozwoju we wszystkich segmentach i rynkach.

 

  1. Wszystko cyfrowe

W 2014 r. nastąpi przełom w komunikacji z klientami. IDC zauważyło, że na wielu rynkach, do 50% działań w ramach procesu sprzedaży odbywa się on-line ? za pośrednictwem cyfrowych aktywów, kanałów społecznościowych i treści internetowych. Zamiast tradycyjnych punktów kontaktowych, takich jak papierowe broszury marketingowe, tradycyjne kanały sprzedaży detalicznej, biura obsługi czy call center, firmy w 2014 r. jeszcze intensywniej będą wykorzystywać ?cyfrowy obieg informacji?, który stał się głównym czynnikiem przyciągającym potencjalnych klientów (nie wspominając o utrzymaniu dotychczasowych klientów).

Stawia to przed komunikacją przedsiębiorstw jeszcze większe wyzwania w celu zapewnienia bezproblemowej integracji multimediów, kanałów społecznych i interaktywnych. Teraz rządzi klient i to on wymusi dalszy rozwój procesu digitalizacji.

A to już wiesz?  Orange podpisała Kartę Różnorodności

 

###

O Unify

Unify ? dawniej Siemens Enterprise Communications jest wiodącym dostawcą oprogramowania i usług do komunikacji biznesowej i korporacyjnej. Jego rozwiązania łączą różne sieci, systemy, aplikacje i urządzenia aby dostarczać użytkownikom spójnych i wygodnych sposobów komunikacji głosowej, wideo i tekstowej tak aby komunikacja nie była dodatkiem, ale istotą biznesu i procesów biznesowych. Unify postrzega komunikację jako niezbędny element pracy zespołowej, decydujący o jej efektywności i tworzy takie narzędzia współpracy, które czynią ją wygodną i wydajną niezależnie od tego jaka odległość dzieli współpracowników, jakiego sprzętu używają i do jakiej sieci są włączeni.

Unify bazuje na doświadczeniu technicznym Siemens AG i systemach komunikacji korporacyjnej HiPath i OpenScape, których rozwój zaowocował rozwiązaniami Unified Communiations o niezwykłej otwartości i wszechstronności, z zachowaniem typowych dla Siemensa cech jak niezawodność, wydajność i bezpieczeństwo.

Unify jest spółką joint venture, w której udziałowcami są Gores Group i Siemens AG.

Źródło Siemens Enterprise Communications. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy