Wiadomości branżowe

Ile zarabiają piraci?

Udostępnianie nielegalnych kopii największych hitów kinowych może być intratnym interesem. Najczęściej piratowane są ogólnoświatowe hity, ale i nasze rodzime produkcje, które są poszukiwane przez internautów. Największe hity kinowe to największe zyski w pierwszych miesiącach wyświetlania w kinach. Dotyczy to zarówno branży kinowej, jak i towarzyszących – sprzedaży gadżetów, muzyki filmowej, eventów. Wiedzą o tym piraci działający w mniej lub bardziej zorganizowanych strukturach, którzy uczestniczą w wyścigu po zyski, wykorzystując wszelkie możliwe sposoby pozyskania kopii i udostępnienia ich w sieci.Piratom często pośrednio pomagają same wytwórnie, decydując się na premiery w różnych terminach w zależności od kraju. Ułatwia to pozyskanie kopii, przygotowanie tłumaczenia i często start przed lub razem z oficjalną premierą kinową. Największe hity trafiają do serwisów, w których pobieranie jest płatne za pośrednictwem mikropłatności, w drugiej kolejności do serwisów wymiany plików z płatnymi abonamentami i peer-to-peer.Największe zyski przynoszą piratom pierwsze dni

Udostępnianie nielegalnych kopii największych hitów kinowych może być intratnym interesem. Najczęściej piratowane są ogólnoświatowe hity, ale i nasze rodzime produkcje, które są poszukiwane przez internautów.


Największe hity kinowe to największe zyski w pierwszych miesiącach wyświetlania w kinach. Dotyczy to zarówno branży kinowej, jak i towarzyszących ? sprzedaży gadżetów, muzyki filmowej, eventów. Wiedzą o tym piraci działający w mniej lub bardziej zorganizowanych strukturach, którzy uczestniczą w wyścigu po zyski, wykorzystując wszelkie możliwe sposoby pozyskania kopii i udostępnienia ich w sieci.

Piratom często pośrednio pomagają same wytwórnie, decydując się na premiery w różnych terminach w zależności od kraju. Ułatwia to pozyskanie kopii, przygotowanie tłumaczenia i często start przed lub razem z oficjalną premierą kinową. Największe hity trafiają do serwisów, w których pobieranie jest płatne za pośrednictwem mikropłatności, w drugiej kolejności do serwisów wymiany plików z płatnymi abonamentami i peer-to-peer.

Największe zyski przynoszą piratom pierwsze dni aktywności, w których pliki nie są dostępne w obiegu publicznym. Dotyczy to najczęściej poszukiwanych filmów, w tym tak popularnych aktualnie jak Miasto 44. Wałęsa. Człowiek z żelaza czy Bogowie, który przedstawia życie i pracę prof. Zbigniewa Religi.

Im bardziej popularny film, tym większe zyski piratów zajmujących się udostępnianiem plików w celach zarobkowych. Piractwo może dotyczyć nie tylko produkcji filmowych czy muzycznych, a także sygnału telewizyjnego. Mam tutaj na myśli płatne serwisy umożliwiające oglądanie kodowanych programów, np. sportowych, za stosunkowo niewielką opłatę, która w całości trafia do osoby, która reemituje nielegalnie sygnał w Internecie ? wyjaśnia Wojciech Bojarski z kancelarii Glass-Brudziński.

Jak wynika z raportu PwC ?Analiza wpływu zjawiska piractwa treści wideo na gospodarkę w Polsce?, od 7 do 10 mln Polaków korzysta z serwisów internetowych oferujących dostęp do plików wideo, z czego od 29% do blisko połowy z nich płaci za dostęp do serwisów dających dostęp do nielegalnie udostępnianych plików wideo.

A to już wiesz?  LG odsłania swoje luksusowe oblicze

Średnia wartość miesięcznych wydatków na dostęp do nielegalnie udostępnianych plików wynosi blisko 15 złotych na każdego internautę korzystającego z takiej możliwości.


dostarczył infoWire.pl

Źródło LexPR. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy