Wiadomości branżowe

24 godziny bez płatności zbliżeniowych ? eksperyment MasterCard

24 godziny bez płatności zbliżeniowych ? eksperyment MasterCard
Płatności zbliżeniowe to brak stresu i niepewności, dają poczucie bezpieczeństwa, są szybkie i bezawaryjne, a dodatkowo mają walor aspiracyjny. Płatność zbliżeniowa telefonem jest atrybutem nowoczesności – płacenie telefonem to przede wszystkim poczucie bycia na czasie, a wręcz wyprzedzania go, bycia pionierem – wynika z eksperymentu MasterCard.      W ramach ogólnopolskiego badania MasterCard „Polak a nowoczesne technologie płatnicze” przeprowadzono następujący eksperyment:poproszono 4 osoby,aby na 24 godziny rozstały się ze smartfonem z funkcją płacenia zbliżeniowo lub zbliżeniową kartą płatniczą z funkcją zbliżeniowącelem eksperymentu było zdiagnozowanie podejścia względem usług płatniczych poprzez uwypuklenie braku danych usług i urządzeńuczestnicy eksperymentu to osoby:-          w wieku: 27 – 35 lat-          z wykształceniem średnim lub wyższym-          aktywnie zawodowo-          o zarobkach powyżej

Płatności zbliżeniowe to brak stresu i niepewności, dają poczucie bezpieczeństwa, są szybkie i bezawaryjne, a dodatkowo mają walor aspiracyjny. Płatność zbliżeniowa telefonem jest atrybutem nowoczesności ? płacenie telefonem to przede wszystkim poczucie bycia na czasie, a wręcz wyprzedzania go, bycia pionierem ? wynika z eksperymentu MasterCard.    

 

W ramach ogólnopolskiego badania MasterCard ?Polak a nowoczesne technologie płatnicze? przeprowadzono następujący eksperyment:

  • poproszono 4 osoby,aby na 24 godziny rozstały się ze smartfonem z funkcją płacenia zbliżeniowo lub zbliżeniową kartą płatniczą z funkcją zbliżeniową
  • celem eksperymentu było zdiagnozowanie podejścia względem usług płatniczych poprzez uwypuklenie braku danych usług i urządzeń
  • uczestnicy eksperymentu to osoby:

–          w wieku: 27 ? 35 lat

–          z wykształceniem średnim lub wyższym

–          aktywnie zawodowo

–          o zarobkach powyżej 1000zł netto

–          mieszkający w Warszawie lub aglomeracji

–          użytkownicy nowych technologii, osoby otwarte na świat i towarzyskie

–          wszyscy badani charakteryzowali się dużą dynamicznością, skoncentrowaniem na nowoczesność, poszukiwaniem technologicznych rozwiązań ułatwiających życie

 

Co pokazał eksperyment ?

Proces płatniczego syndromu przejścia wymaga czasu, jednak widać wyraźnie, że zwiększa się liczba osób, która przekonuje się do płacenia zbliżeniowo. Co ich do tego przekonuje i jaką wartość dla nich ma płacenie za zakupy i usługi w tej formie, pokazał eksperyment przeprowadzony wśród osób, które używają tej formy płatności szczególnie często ? płacąc zbliżeniowo: albo smartfonem albo kartą płatniczą. Przeprowadzenie eksperymentu, w ramach którego kilku użytkowników, korzystających z tej formy płatności, na 24 godziny zostały pozbawiono możliwości płacenia zbliżeniowo, pozwoliło na uwypuklenie nie tylko racjonalnych (bezawaryjność, skuteczność), ale także emocjonalnych powodów korzystania z tej formy płatności.

  • płacenie jest głównie utożsamiane z kartą płatniczą ? gotówka jako forma coraz bardziej okazjonalna
  • nieposiadanie karty płatniczej wzbudza niepokój, obawę, zaburza poczucie bezpieczeństwa i komfortu ? brak karty ogranicza, zmusza do kontroli, a także wyrzeczeń
  • płatność zbliżeniowa to szybkość i wygoda, ale także skuteczność, bezawaryjność
  • smartfon traktowany jako kluczowy atrybut współczesnego codziennego funkcjonowania ? odpowiada na wiele potrzeb od telefonowania, smsowania, poprzez odbieranie maili, przeglądanie stron, po płatności zbliżeniowe.
  • płatność zbliżeniowa telefonem jest atrybutem nowoczesności ? płacenie telefonem to przede wszystkim poczucie bycia na czasie, a wręcz wyprzedzania go, bycia pionierem.
A to już wiesz?  Już ponad 3,3 mln klientów korzysta z bankowości mobilnej  

Wszelkiego rodzaju nowości, są zawsze najchętniej absorbowane, przez tzw. trendsetterów. To osoby ciekawe nowych rozwiązań, nastawione entuzjastycznie, otwarte na nowe możliwości. Perspektywa doświadczenia przez nich czegoś nowego przeważa u nich nad ewentualnymi obawami związanymi z nieznajomością nowego. Już w badaniu Omnibus segmentacja pokazała grupę technologicznych innowatorów, którzy najczęściej korzystają z innowacyjnych form płatności. Co widać wyraźnie w eksperymencie, jeżeli respondent już robił w przeszłości zakupy z użyciem telefonu to nie chce rezygnować z tej możliwości płacenia. Dlatego też to entuzjaści, jako pierwszy sięgną po telefon, żeby płacić zbliżeniowo. Po jakimś czasie zaczną naśladować je kolejne osoby, a w momencie upowszechnienia się nowych form płatności w Polsce sceptycy również zaczną po nie sięgać. Wszystko jest kwestią pozytywnego doświadczenia z produktem. Podobnie wyglądała ewolucja płatności zbliżeniowych kartą ? komentuje Luiza Derek, Business Leader, Marketing & PR Head w polskim oddziale MasterCard Europe.

Jak się okazuje płatność zbliżeniowa wiąże się dla użytkowników przede wszystkim z brakiem stresu i niepewności, daje poczucie bezpieczeństwa i to nie tylko w sytuacji nieoczekiwanych zachcianek zakupowych, ale przede wszystkim, ze względu na swoją bezawaryjność, w sytuacjach trudnych, spowodowanych chociażby ograniczonym czasem dokonania zakupu. Nie bez znaczenia jest także jeszcze jeden powód płacenia zbliżeniowo smartfonem lub kartą płatniczą. Można byłoby nazwać ten powód ?aspiracyjnym?. W trakcie rozmów z uczestnikami eksperymentu można było zaobserwować wyraźne przekonanie, że dzięki płaceniu zbliżeniowemu, które jest dla nich tak częste i tak ważne, są pionierami w nowej dziedzinie, że wyznaczają trend, są przewodnikami, którzy pokazują przyszłą drogę, ale jednocześnie na własnym przykładzie pokazują, że jest to system, któremu można zaufać i który bardzo ułatwia życie.

Eksperyment pokazał, że płatność zbliżeniowa daje uczestnikom poczucie wolności i niezależności. Powrót do przeszłości, czyli szeleszczących w dłoni banknotów oraz nieustający niepokój, związany z tym, gdzie je wypłacić i czy w portfelu jest ich wystarczająca ilość, uzmysłowił uczestnikom eksperymentu, że wybrali właściwą drogę realizacji płatności. Powrót do jedynie gotówkowego systemu płacenia za towary i usługi jawi im się jako najczarniejszy koszmar, pozbawiający ich poczucia bezpieczeństwa i zabierający to, co jest dla nich najcenniejsze i niepoliczalne, czyli czas ? komentuje dr Tomasz Sobierajski, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego.  

A to już wiesz?  Samsung oraz załoga Selma Expeditions łączą siły

Filmy z eksperymentu:

Jeden dzień bez karty płatniczej i bez telefonu z funkcją płacenia nim zbliżeniowo. Zobaczcie, jak z tym wyzwaniem poradzili z nim sobie uczestnicy naszego eksperymentu.

http://youtu.be/efyxKKB8lZc

http://youtu.be/Th6OFijcil4

 

Nota metodologiczna – realizacja eksperymentu:

 

Eksperyment:

  • W eksperymencie wzięły udział 4 osoby ? heavy userzy wybranych technologii:

o  2 osoby zostały pozbawione możliwości płacenia kartą płatniczą z funkcją zbliżeniową (osoby korzystające z karty minimum 5 razy w tygodniu)

o  2 osoby zostały pozbawione smartfona (główny telefon badanego) z funkcją płacenia nim zbliżeniowo (minimum 1 raz w tygodniu)

  • Mieszkańcy Warszawy, osoby dynamiczne, otwarte na nowości i technologie
  • Osoby w wieku 27=35lat, osoby pracujące, mix badanych ze względu na płeć
  • Każda z badanych osób musiała rozstać się z danym przedmiotem na 24 godziny
  • Każdy eksperyment zakończył się pogłębionym wywiadem indywidualnym

 

O MasterCard Worldwide:

MasterCard (NYSE:MA), www.mastercard.com, jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności. Obsługujemy najszybszą światową sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, punkty handlowo-usługowe, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach. Produkty
i rozwiązania MasterCard ułatwiają codzienne funkcjonowanie działalności handlowej, takiej jak zakupy, podróże, prowadzenie firmy  i zarządzanie finansami. Sprawiają, że są one bezpieczniejsze i sprawniejsze dla każdego użytkownika. Śledź nas na Twitterze @MasterCardNews, przyłącz się do dyskusji na Cashless Pioneers Blog oraz zapisz się, aby otrzymywać najnowszy biuletyn od Engagement Bureau.

Źródło Headlines. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy