Grupa TelForceOne, lider rynku akcesoriów mobilnych i IT oraz aparatów komórkowych myPhone po 1. kwartale 2011 r. prezentuje dalszy wzrost przychodów – o 5,8%. Przychody spółki dominującej TelForceOne osiągnęły wzrost na poziomie 5,4%. Spółka myPhone – lider aparatów serii Simple Life i Dual-SIM zwiększyła swoje przychody o 10% w stosunku do 1. kwartału roku 2010.
Dla Grupy TelForceOne, pierwszy kwartał roku 2011 to przede wszystkim dwa nowe kontrakty, znacząco wpływające na rozwój biznesu Spółki. W marcu podpisano umowę z siecią handlową Auchan oraz w kwietniu, nawiązano współpracę długoterminową z jednym z największych dystrybutorów IT – firmą Tech Data Polska.
Spółka podjęła w tym okresie szereg działań związanych z rozwojem ekspansji na rynek Europy Wschodniej – produkty TelForceOne dostępne są już na Białorusi, wkrótce także mogą być dostępne w Rosji i na Ukrainie.
W kolejnych kwartałach TelForceOne będzie się koncentrować w dalszym ciągu na rozwoju dystrybucji do krajów Europy Środkowo – Wschodniej przede wszystkim o kanały wielkopowierzchniowe.
Powodem obniżenia wyniku netto w 1. kwartale 2011 r. o 35% w stosunku do analogicznego okresu roku 2010 jest w dużym stopniu wzrost kosztów własnych sprzedaży o 16,8% w stosunku do 1Q2010 związany ze wzrostem udziału sprzedaży towarów do sieci handlowych.
Jesteśmy zadowoleni z wyników Grupy TelForceOne po 1. kwartale tego roku. Wierzymy, że poniesione w tym okresie nakłady na rozwój produktów i zwiększanie skali działalności przełożą się na satysfakcjonujące efekty finansowe Spółki. – mówi Wiesław Żywicki, Wiceprezes Zarządu Grupy TelForceOne.
Ze sporą dozą optymizmu patrzymy w przyszłość obserwując dobre nastroje wśród przedstawicieli handlu wielkoformatowego oraz coraz większą popularność aparatów komórkowych kategorii Simple Life i Dual-SIM. – dodaje Wiesław Żywicki.
Strategia Grupy TelForceOne na lata 2010 -2012 zakłada stabilny wzrost organiczny i budowanie coraz większej wartości dla akcjonariuszy.
[mln PLN] | 1Q2010 | 1Q2011 | zmiana |
Przychody | 23,6 | 24,9 | +5,8% |
Zysk brutto na sprzedaży | 9,3 | 8,2 | -11,5% |
marża brutto na sprzedaży | 39,3% | 33,0% | -6,3 p.p |
EBIT | 2,2 | 1,5 | -30,4% |
marża EBIT | 9,2% | 6,1% | -3,1 p.p. |
EBITDA | 2,7 | 2,0 | -27,0% |
marża EBITDA | 11,5% | 7,9% | -3,6 p.p. |
Zysk netto | 1,0 | 0,7 | -35,0% |
marża netto | 4,4% | 2,7% | -1,7 p.p. |